Condooms in plaats van toiletpapier
Duitsers hamsteren alleen toiletpapier en noedels?
Niet waar, zeggen we van Mister Size, ook condooms noteren een verkoopstijging van bijna 40 procent.
Eerst was het gewoon een klein briefje, daarna een grap die online viral ging: Fransen - zo werd gezegd - hamsteren condooms in tijden van de Corona-pandemie, terwijl Duitsers toiletpapier hamsteren. Wij bij Mister Size begrijpen niet waarom heel Europa lachte om de boringen tussen de Alpen en de Noordzee. Onze cijfers, vooral die van onze partnershop Vinico.com, zeggen iets heel anders en zijn geschikt om de nationale trots van de Duitsers te herstellen: Sinds zij worden aangemoedigd in het thuiskantoor te werken en thuis te blijven, stijgt de condoomverkoop gestaag. Na twee weken huisisolatie, hebben we een toename van de bestellingen van ongeveer 40 procent. Wij zijn ervan overtuigd: "Als het op onze zin in seks aankomt, zijn wij Duitsers beter dan onze reputatie."
Zelfs tijdens de crisis hebben Duitsers zin in seks
Wij mogen niet klagen over een gebrek aan belangstelling voor onze producten, zelfs niet in "normale" tijden. Duitsers hebben net zoveel seksueel verlangen als andere nationaliteiten.
Onze oprichter Jan Vinzenz Krause weet waar hij het over heeft, hij kijkt terug op tientallen jaren ervaring. Nadat de toen 17-jarige Jan Vinzenz Krause tijdens de verkiezingscampagne voor Rudolf Scharping in 1994 condooms had uitgedeeld, die hij na een test als ondraaglijk had ervaren, vroeg hij zich af waarom condooms eigenlijk zo slecht passen en zo het plezier van hun drager bederven. Daarom liep hij eerst stage bij de fabrikant van de in heel Duitsland bekende Billy Boy-condooms en programmeerde hij vervolgens samen met zijn broer 's werelds eerste online condoomadviseur. "Ik wilde de kennis die ik op dit gebied had verworven, delen. Mannen op zoek naar een op maat gemaakt condoom waren opgewonden. Zo kwam het volgende idee bij ons op". Vanuit zijn kinderkamer in Bonn begon hij een online-shop voor condooms en zette hij de hele familie in voor de steeds groeiende handel in voorbehoedsmiddelen.
Op zoek naar het perfecte condoom
Vandaag, een kwarteeuw later, is de kwekerij uitgegroeid tot een middelgrote onderneming binnen het Vinergy-concern. We zijn nog steeds bezig met het perfecte condoom, een die past. En een die daarom ook nog eens extreem goed voelt en leuk is om te dragen. Met Meneer Size, hebben we ons doel bereikt. We hebben net een paar miljoen condooms bij onze producent in Maleisië nabesteld. Alleen al in de tweede week van het Corona-contactverbod - met meer tijd voor het samenzijn thuis - heeft onze partnershop Vinico.com enkele duizenden zendingen naar particuliere klanten verstuurd, nog afgezien van de zendingen naar detailhandelaars in heel Europa die de condooms in hun onlineshops verkopen. In tijden van Corona hebben wij zelfs meer personeel aangenomen om aan de steeds toenemende vraag te kunnen voldoen. "Natuurlijk ligt de bescherming van onze werknemers ons na aan het hart, dus hebben we passende maatregelen genomen om hen te beschermen tegen besmetting met het virus."
En wat doen Duitsers met de condooms die ze online bestellen? Die gebruiken ze toch zeker sneller en met meer plezier dan de voorraden toiletpapier.